Direct Sampling

Direct sampling har sit udspring i Direct marketing.

Direct marketing går i sin simpleste form ud på at placere et budskab eller et produkt lige for næsen af forbrugeren, ud fra en traditionel segmentering af ens målgruppe ud fra nogle prædefinerede parametre.

Men problemet er bare ofte, at denne segmentering er fyldt med fejl og mangler, som gør at man enten rammer for bredt og ens kampagne blive set som SPAM, eller misser en væsentlig del af sin potentielle målgruppe, blot fordi de enten har det forkerte postnummer, den forkerte alder eller bare ikke bliver fundet.

Men hvad nu hvis man, i stedet for at kigge på den enkelte forbrugers demografi, kiggede på den situation som forbrugeren står i, som gør at ens produkt er interessant for forbrugere. Og hvad nu hvis man kunne få forbrugeren selv til at fortælle dig, at de er interesseret i produktet, hvorefter du kunne ramme netop disse forbrugere, uden at spilde tid og penge på kontakter der ikke er relevante?

Midtpoint udvikler situationsrettede marketingplatforme via vores unikke tilgang til direkt marketing, som vi kalder Direct Sampling. Du kan læse meget mere om de enkelte kampagner under produkter og om konceptet generelt her.